Yeni bir rapora göre, Paris'in merkezinde artık arabadan çok bisikletle seyahat ediliyor.
Şehir planlama ajansı Institut Paris Region (IPR) tarafından yapılan çalışma, Parislilerin şehir merkezindeki yolculuklarının yüzde 11,2'sinde bisiklet kullandığını, buna karşılık yolculukların sadece yüzde 4,3'ünde otomobil kullandığını ortaya koydu.
IPR'nin 2010 yılı araştırmasında Paris'teki yolculukların sadece yüzde 3'ünün bisikletle yapıldığı ortaya konmuştu, yeni araştırma 2010 yılına kıyasla önemli bir artışa işaret ediyor.
Yürümek, tüm yolculukların yüzde 53,3'ünü oluşturarak şehir merkezindeki en popüler ulaşım şekli olmaya devam ediyor. Bunu yüzde 30 ile toplu taşıma takip etti.
Kentin ulaşımdan sorumlu belediye başkan yardımcısı David Belliard X üzerinden yaptığı açıklamada, "On yıl önce bisikletlerin otomobillerin yerini alacağını kim tahmin edebilirdi ki?" dedi.
Banliyö hala arabalara bağımlı
Çalışmada Île-de-France bölgesinde yaşayan ve yaşları 16 ila 80 arasında değişen 3.337 kişi incelendi.
Bu kişilerin hareketleri bir GPS ünitesiyle takip edildi ve kendilerinden seyahat günlüklerini doldurmaları istendi.
Paris'in banliyö bölgeleri hala büyük ölçüde araba seyahatine bağımlı. IPR çalışması, merkezin ne kadar dışına çıkılırsa, arabayla yapılan yolculukların oranının da o kadar yüksek olduğunu ortaya koydu.
Şehrin iki çevre yolu arasında araba yolculukları tüm yolculukların neredeyse yarısını oluşturuyor.
Daha uzak banliyölerdeki yolculuklar için bu rakam yüzde 61.
IPR, bunun bu bölgelerdeki "otomotiv bağımlılığının" bir işareti olduğunu söylüyor.
Bununla birlikte, Paris ile banliyöler arasındaki yolculuklarda toplu taşıma hala başı çekmekte.
İnsanlar iç banliyölerden yapılan yolculukların yüzde 66'sında, dış banliyölerden yapılan yolculukların ise yüzde 77'sinde toplu taşıma araçlarını kullandı.
Paris şehir içinde araba yolculuklarını nasıl azaltıyor?
Paris son birkaç yıldır şehir merkezinde otomobil kullanımını kademeli olarak azaltıyor.
Birçok eski benzinli ve dizel araç da dahil olmak üzere çevreyi daha fazla kirleten araçlar 2025 yılından itibaren yasaklanacak.
Park yerleri kaldırıldı, yollar yayalaştırıldı ve bu yılın Şubat ayında yapılan bir oylamada Parisliler SUV gibi büyük araçlar için park ücretlerinin üç katına çıkarılması önerisini onayladı.
Son birkaç yıldır alternatif ulaşım türlerine de önemli yatırımlar yapıldı. Bu yatırımlar arasında 2026 yılına kadar kentteki bisiklet altyapısını iyileştirmeye yönelik merkezi bir plan için yaklaşık 250 milyon euro da yer alıyor. Plan, Paris'i "yüzde 100 bisikletli bir şehir" haline getirmek.
Merkez dışındaki toplu taşımayı iyileştirmek için Grand Paris Express projesi kapsamında Île-de-France bölgesinde 200 km'lik metro hattı inşa ediliyor.
Bu proje 68 yeni istasyon, dört yeni metro hattı ve halihazırda ağın bir parçası olan iki mevcut hattın genişletilmesini beraberinde getirecek.
76 kilometre uzunluğundaki devasa bir demiryolu halkası ilk kez şehrin dış banliyölerini birbirine bağlayacak.